June 28, 2015

#Cabaran20Hari - Pengalaman Sahur


Assalamualaikum...

Cerita tentang pengalaman sahur.. sebenarnya aku dah pernah cerita dalam blog ni.. kenangan sahur
tapi masa tu aku study lagi dekat umt... bangun sahur selalu dah hujung-hujung waktu.. tu pun sebab orang kejut..hahaha..beruk benor ngupenye...

Waktu kecik-kecik memang mak la yang akan kejut kami sekeluarga..paling tak boleh lupa mesti kena habiskan nasi dan satu gelas besar air teh.. takut takde tenaga katanya masa puasa nanti..Bila masuk asrama, selalu jugak turun dewan selera untuk bersahur, ramai je yang tak bangun..dah la mak cik ds selalu masak sedap time sahur, udang besar giler. kalau time lain, memang tak jumpa la..



Masuk UMT, masa puasa tu first yer.. siap ada orang kejut lagi tiap-tiap pagi.. so sweet awak..tapi awak kejut saya waktu dah nak habis waktu..saya sempat minum air jer.. tak sempat nak pergi cafe..so far takde la pengalaman sampai bersahur yang sedih-sedih sangat.. paling tidak pun tak bangun sebab dah habis waktu, bangun-bangun dah azan.. rasa nak meleleh air mata ni...

See, betapa pentingnya mak dalam hidup aku..kalau kat rumah mesti hari-hari bangun sahur...thank you mak....tapi lagi sweet kalau pagi-pagi ada orang call dari jauh sebab nak kejutkan kita bangun sahur..macam dalam entry ni.. kenangan sahur


Sekian pengalaman sahurku...


teringat cerita sinetron, kalau nak sahur ada orang ketuk satu alat ni keliling kampung kejut orang bangun sahur.. teringin pulak nak rasa..agak-agak ada lagi tak yer?




No comments:

Post a Comment