August 16, 2013

Raya 2013

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... hari ni dah masuk 9 Syawal aku beraya bersama keluarga... Perasaan? Of course la u... mak jemah mesti happy ... tahun ni raya sakan... puasa full syawal full bersama family.. wah gitu... Walaupun raya ni tak dapat beraya sangat sebab lesen belum lulus.. tunggu orang datang minang je la.. eh salah ... gatal meh... tunggu tetamu datang je la... ala -ala 'typical kampung girl' gitu.. buat air hidangkan.... lepas tu malu-malu.. kalau ada anak lelaki jeling-jeling sikit mana tau single boleh masuk line... wah...sekali punya jeling tunang orang... tak pasai kena cop anak dara tak malu.. hahaha...
Nak kongsi sikit gambar raya aku tahun ni kat kampung...Entry ini mungkin agak penuh dengan gambar yang beratur.. gambar akan menceritakan segala-galanya...

Mula-mula pagi raya lepas siap-siap sembahyang sunat hari raya.. kami sekeluarga akan berkumpul di rumah nyaei (panggilan untuk nenek bagi orang jawa) PN. NORIAH... yaei (datuk) tapi dah meninggal 5 tahun lepas... Acara dimulai dengan sesi bermaaf- maafan dimulai dengan yang dewasa.. ibu bapa...pak cik mak cik... seterusnya sepupu (cucu) yang paling tua.. dan seterusnya....


Ni mak saya PN. SABARIAH BINTI HASIM..


Ni ayah aku EN. SHUKOR.. belum haji lagi..tapi InsyaAllah satu hari nanti...








Lepas tu angpauww time!! nak paww banyak2 boleh.. tapi sayangnya.. dah kerja angpaw dah kurang... jadi yang dah kerja bagi duit raya pulak pada sepupu yang kecil lagi dan masih belajar. ala saja main-main...



Lepas dapat duit raya... marhaban ramai-ramai.. seronok sangat-sangat...


Ni pak imam.. Abg Iwan...tukang baca doa... anak kepada pak cik aku atas mak betul...




Next family potrait.. 


Family TN HJ MARWAR.. blue theme...


Family EN Salleh dan PN Lina... tropica theme bak kata mak aku...


Family EN SAID... green theme..


Family EN ISKHAN.. macam orang hindustan..sebab arwah yaei dulu nama TN HJ HASIM BIN IKHSAN... arwah pakcik dulu pun IBRAHIM...


Family En Shukor.. family aku.. sikit je kan?? esok-esok anak aku pun setoet je kut..


Family cik sali... grey theme..


ni family Cik Yati...


Ni anak-anak nyaei.. tambah satu menantu terselit...



Penat nak tulis satu-satu... part last paling best... sebahagian cucu yang ada.. sebahagian lagi...raya kedua baru balik...


"SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN"

Kepada semua pembaca blog saya.. terima kasih kepada anda keran sudi menjengah blog nie... walaupun aku sedar yang kadang-kadang aku je lar pembaca nya.... kepada kawan-kawan kenalan.. cikgu guru pensyarah... maaf kalau ada salah dan silap terkasar bahasa.... Selamat Berhari Raya Bersama keluarga dan orang tersayang....

No comments:

Post a Comment